4. syyskuuta 2012

Canon EOS 550D

Jokin aika sitten kerroinkin teille, että olen vihdoin päättänyt, minkä merkkinen tuleva järkkärini tulee olemaan. Meinasinkin tipahtaa takamukselleni, kun Canonilta otettiin minuun yhteyttä ja tarjottiin lainaksi järkkäriä. Niinpä sitten huuli pyöreänä, mutta innolla otin tarjouksen vastaan ja sain kokeiluun Canonin EOS 550D:n.


Viime aikojen postauksissa olen suurimman osan kuvista ottanut tällä ja huomaan, miten paljon parempia kuvia saan vaikka taitoa ei niinkään vielä ole. En ole minkäänlaista ohjeistusta kameran käyttöön lukenut vaan olen opetellut vain kuvaamalla. Koko ajan oppii lisää ja jossain vaiheessa aionkin syventyä tekniikkaan tarkemmin. Tässä auttaa Canonilta saamani kirja "Parempia kuvia Canon EOS järjestelmäkameralla". Nappasin muutamia kuvia kirjasta, pitkältikin niistä asioista, joihin haluan ensin paneutua.












Kiitos Canonille tästä mielettömästä mahdollisuudesta tutustua järkkäreiden maailmaan. :)


16 kommenttia:

  1. Wautsi!!! Odotan innolla käyttökokemuksia!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käyttökokemuksethan on olleet hyvät, täytyy yrittää pistää jotain juttua etteristä ulos jossain vaiheessa :)

      Poista
  2. Vautsi vau minkä mahdollisuuden sait :)
    Itse omistan juurikin EOS 550D ja olen ollut kyllä hirmu tyytyväinen.
    Ei muuta ku kuvailemaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pari viikkoa suurinpiirtein oon jo ehtinyt kuvailla ja olenkin ollut tosi tyytyväinen. :)

      Poista
  3. Mulla on tuo sama kamera -ohjekirjaa vaan tarttisi ehtiä ajan kanssa lueskelemaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin olen opetellut käyttöä ilman ohjekirjaa ja myöhemmin tutustun sitten vielä kirjallisuuteenkin.

      Poista
  4. Jep, havaittu on. Kuvissa on selkeästi enemmän tarkkuutta. Hieman vielä valoisuutta lisää ja ripaus kontrastia, niin avot.
    Ja itsellähän myös sama kamera ;)

    VastaaPoista
  5. Upea tilaisuus, mahtavaa! Lucky you! :)
    Mulla on saman kirjan vanhempi versio lainassa just kirjastosta, tossa on perusjuttuja selkeesti kerrottuna. Olin yllättynyt miten paljon kirjastosta löytyi valokuvausoppaita, pitänee mennä ajan kanssa hakemaan lisääkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Odotan jo, että pääsen jossain vaiheessa paneutumaan tuon kirjan saloihin. Ja hyvä tietää, että kirjastossa on pätevää materiaalia, saatan jossain vaiheessa käydä kurkkimassa valikoimia. :)

      Poista
  6. Oisimmieki kyllä tipahtanu pyrstölleen jos oisin saanu tuommosen upean ja parempia kuvia tuottavan kameran testiin! :D Aivan mahtavaa Irina!! <3 Kivoja kuvailuhetkiä ja eron huomaa kyllä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaunis kiitos <3 Kamera on jo pakattu laatikkoonsa ja on tässä lähdössä takaisin. En malta odottaa, että jossain vaiheessa pääsisin taas kuvailemaan järkkärillä. Olisipa jo rahaa tarpeeksi, että voisin hankkia ihan ikioman!!!

      Poista
  7. Kyllä sitä on motivaatiotakin enemmän ottaa kuvia kun on hyvät välineet millä on mahdollisuuttakin onnistua. Itse olen ajatellut investoida jalustaan ja objektiiviin/salamaan kunhan saan ensin takaisin kameran :) Toivottavasti saat pian hankittua oman kameran :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä sen tuossa kokeilun aikana huomasi, miten eri tavalla sitä tykkäs ottaa kuvia, kun niistä sai paljon helpommin parempia kuin mun tämän hetkisillä kuvausvälineillä. :)

      Poista
  8. Upea juttu! Olet totisesti tämän ansainnut! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, hauskasti sanottu! Siis että olen ansainnut tämän... mutta kiitos ihana! <3 :)

      Poista

Blogini on muuttanut!

Uusi osoitteeni on http://whiteandfresh.casablogit.fi

Tervetuloa seuraamaan ja kommentoimaan! <3

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...