25. maaliskuuta 2013

Uudet Muumimukit 2013

2.4. ne on kaupoissa! Tai ainakin Iittalan myymälöissä ja verkkokaupassa.



"Uusi Muumipeikko-kuvitus on suunniteltu Tove Janssonin Talonrakennus –tarinaan perustuen. Reippaasti Muumipeikko aloittaa hanketta, mutta yksi sun toinen seikka menee pieleen, ja lopputulos on hyvin persoonallinen ja hyvin vino talo. Uusi Niiskuneiti-kuvitus taas tuo Niiskuneidin, ah, niin ihanan turhamaista luonnetta esiin täydellisesti."

Ainakin tuo uusi Muumipeikko-muki on saatava, ihana väritykseltään ja jotenkin hellyyttävä sekä yksinkertainen kuvitukseltaan. :)


Kuvat: Iittala

22 kommenttia:

  1. Mullakin on iso kokoelma muumimukeja, mutta nyt olen herännyt miettimään, että jos niistä hankkii jok'ikisen uuden ilmestyvän, niin mihin ne loppujenlopuksi sitten mahtuvat... :D Tiedän, että ihan varmasti sorrun taas ostamaan, mutta oikeesti, mikä määrä on jo liikaa? Heh. Ihaniahan ne ovat, siitä ei pääse mihinkään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin suunnitellut hankkivani ennen kesäkuun loppua Viljonkan ja Hemulin, jotka poistuvat markkinoilta. Sitten mietin, että miksi ihmeessä, kun ne ei varsinaisesti merkitse mitään edes hahmoina. Niinpä päätin toistaiseksi olla hankkimatta niitä ja keskityn vain "kivoihin" mukeihin. Tuon uuden Muumipeikon hankin kyllä ehdottomasti, ehkä joskus Niiskuneidinkin. :)

      Poista
  2. Mä oon jotenkin pettynyt noihin, tai siis onhan ne ihania ja kauniita mut olis kiva saada jotain uutta hahmoa peliin. Esim jääkuningatar tai villieläimet :D tai mitä näitä nyt on, erikosia :) kuulispa joku mun toiveeeni :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niillä on jotkut tietyt kriteerit mukin suunnittelussa, en muista mitkä. On kai joitain juttuja, joita ei koskaan ikinä tule mukeihin. :/

      Poista
    2. Harmi :( muumeissa ne kaikki hahmot on jokseenkin ihania, esimerkiksi noita :) <3 ja näkyvät aika paljon, olis kiva saada mukaan kokoelmaan. En nää tarvetta hommata esim useita muumipeikkomukeja koska kokoelma kasvais tosi paljon. Jokaista yksi :)

      Poista
    3. Soilin kommentti tuossa alla soittaa mullakin jotain kelloja, joten voi ollakin selitys niin kuin Soili sanoi :)

      Poista
  3. Nuo mukit on kyllä niin ihanat, että meille pääsevät asumaan, kyllä, vaikka onkin jo pari muumipeikkoa hyllyllä ja tiukkaa kukkaronnyörin remmissä :D. Minun fengshuit ei toimi ei sit ollenkaan noiden muumimukien kanssa. Päätin jo talvella, että nyt riittää muumimukivouhotus ja kuinkas ollakaan seuraavana päivänä näin yhdessä blogissa just nuo mukit <3. Molemmat mahtuu kaappiin ;) Muumihöperö mikä muumihöperö, ei rajaa :D

    Kriteerinä muumimukien hahmoille on kuulemma, että hahmojen täytyy olla alkuperäisesti Tove Janssonin käsialaa. Osa hahmoista ei siis ole, joita esiintyy muumi-ohjelmissa (niissä söpöissä muumeissa). Näin itse ainakin olen ymmärtänyt, vinkatkaa hei joku jos olen väärässä :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin mä vähän muistelisin itsekin, että joku tommonen selitys noihin Muumien kuvituksiin oli! Mun on pakko hankkia ainakin tuo uusi Muumipeikko-muki. :)

      Poista
  4. Itsekkään en ole pitkään aikaan ostanut muumimukeja mitä nyt muutamia olen lahjaksi saanut mutta noi uudet on kyllä ihanat... ainakin melkein tuo muumipeikko täytyisi hankkia jo värin puolesta. ;)

    VastaaPoista
  5. Oivoi, pakko hankkia toi Niiskuneiti-muki, sehän on äitienpäiväkin tulossa keväällä, vinkvink ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, se on nätti kyllä! Itse ihastuin tuohon Muumipeikkoon. :)

      Poista
  6. Mulle toi Niiskuneiti ja P:lle sopis mörkö ;)

    VastaaPoista
  7. Yllytä hullua, yllytä :):) Kyllähän noi on saatava vaikkei ihan kivoimmasta päästä olekaan!! Jos on kerran alottanut keräilemään niin eihän tälle loppua näy ;);)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta! Mä tosin päätin etten hanki markkinoilta poistuvia Viljonkkaa ja Hemulia enkä heti tota Niiskuneitiäkään, mutta tuon Muumipeikon haluun. <3

      Poista
  8. Uihh, toi muumipeikko on saatava jo värin vuoksi :) Itselläni on jo 10(!!) muumimukia jotka olen kaikki saanut lahjaksi. Uusi niiskuneiti ei jotenkin iske, ehkä jopa vähän liian pliisu ja riisuttu :( Onneksi vanha niiskuneiti on kaunis ja ihastuttava keltainen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä laskin, että mulla olisi 15 muumimukia. :) Mä kans tykkään enempi alkuperäisestä Niiskuneiti-mukista, keltainen on parasta. :)

      Poista
  9. Jes, mahtavaa! Ite alkanut keräileen muumimukeja joskus 4 vuotta sitten ja melkeinpä kaikki sen jälkeen ilmestyneet ja myynissä olevat löytyvät kokoelmista :)

    Täytyiski tehä niistä varmaan juttua blogiinkin, on ne sen verran ihania <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muumimukit onkin kiinnostava aihe! tosi monta mukia sullakin sitten on. :D

      Poista

Blogini on muuttanut!

Uusi osoitteeni on http://whiteandfresh.casablogit.fi

Tervetuloa seuraamaan ja kommentoimaan! <3

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...