23. lokakuuta 2012

Vitamiineja, teetä ja purnukka

Messuilta terveysosastolta tarttui hieman jotain hyödyllistä matkaan.


Vitamiinivarastot kaipasivat täydennystä. D-vitskut alkavat olla lopuillaan ja C-vitamiinia mulla ei ollut ollenkaan ja näin flunssakautena on kiva ottaa pientä C-lisää, varsinkin jos tauti iskee. Lisäksi otin sinkkiä, lähinnä jatkoksi kohta loppuvalle Piimaxille. Pohdiskelin myös vahvan biotiinilisän hankkimista (ns. erikseen hiuksille ja kynsille tarkoitettua), mutta päätin siirtää hankintaa, sillä suunnitelmissa on muilla tavoin jatkaa taistelua hiustenlähtöä vastaan.




Inkivääriteetä valitsin kotiin pääasiassa sen terveysvaikutteiden vuoksi vaikka toki myös pidän sen maustakin. Jos tee osoittautuu liian miedoksi, ajattelin raastaa joukkoon tuoretta inkivääriä. Suklaateen valitsin ihan siksi vain, koska kuulosti aika jännältä ajatukselta suklaan makuinen tee. Tähänhän ei siis mitenkään liity se, että olen varsinainen suklaahiiri. ;)


Inkivääritee pääsi kivaan lasipurkkiin. Purkissa on aikanaan ollut Finnmarin sisustuskiviä. Samanlaisissa purnukoissa mulla on myös vanulaput ja -puikot. Toimii! Ja pääsin taas dymoilemaan! <3

Ja pitihän tuo inkivääritee jo korkata eikä varmaan ole vitskutkaan tulleet ostetuksi parempaan hetkeen, sillä olo on omituinen. Silmiä pakottaa, välillä on vilunväreitä ja kurkussa maistuu ajoittain semmonen ällö, mikä on tuttua flunssa-ajoilta. Vielä on toki mahdollisuus, että tämä on vain väsymystä... syys- ja talviaikaan väsymys ilmenee mulla usein semmosena "tuntuu kuin olisin tulossa kipeäksi" fiiliksenä.

Olen juonut pari kupillista tuota inkivääriteetä, katsonut maikkarilta uuden suosikkisarjani Kosketuksen (pääosassa Kiefer Sutherland) ja kohta köllähdän läppärin kanssa peiton alle unta odottelemaan. Joten tämä typy toivottelee kaikille hyvää yötä ja huomenta! <3


10 kommenttia:

  1. Oiii suklaatee kuulostaa kyllä herkulta :P Täytyisi itsekin tehdä täydennysreissu vitamiinivarastolle. Tuli muuten mieleen tuosta hiustenlähdötä et onko sun kilpirauhasarvoja tsekattu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis olen käynyt hiustenlähdön vuoksi lääkärillä ja siellä tutkittiin muun muassa kilppari- ja kreatiiniarvot. Kaikki kunnossa niiltä osin. Lähdettiin sitten yhtä käytössäni olevaa lääkettä vaihtamaan toiseen, sen projektin tulos selvinnee myöhemmin. :)

      Poista
    2. Joo sitä tulee aika malttamattomaksi kun tukka pakenee päästä... Mua lääkäri joutuu aina muistuttamaan et muutokset hiuksissa näkyy vasta sit puolen vuoden päästä. Niinku mulla et vaikka nyt oiskin saatu kilpparit kuntoon, niin tukassa se näkyy sit vasta paljon myöhemmin.

      Poista
    3. Ja tää on ihan hirveetä sillä mulla on luonnostaan SUPER ohuet hiukset, niin hiustenlähtö näkyy herkästi päässä. Oon miettinyt, et pitäsköhän alkaa valmistautumaan peruukin ostoon. ;)

      Poista
  2. Oh vau! Itsekin pitäis täydentää vitamiinivarastoja, varsinkin näin talven tullen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen! :) Pitää käydä nuo vitskut nyt kuitenkin uudelleen ajatuksella läpi ettei tule liikaa syötyä jotain tiettyä, varsinkin nyt kun sain testiin tuotteet hiustenlähtöä vastaan joita alan tässä käyttämään. :)

      Poista
  3. Tee pussit on kyllä ihania! Vaikkei meillä kukaan juokaan teetä tekisi aina mieli ostaa teepakkauksia vain koristeeksi !

    Hyvää talven odotusta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, mulla aikoinaan kertyikin kauheasti erilaisia teepussukoita kaappiin. :) Niiden kanssa on vissiin vähän kuin kenkien ja laukkujen kanssa, niihin tulee himo. :D

      Poista
  4. Mitä tykkäät vihreestä teestä? Sillä sanotaan olevan enemmän terveysvaikutteita kun mustalla. Itse olin täydellisen rakastunut Clipperin Chai Organic Green Teahen. Sitä ja mautonta, mutta kuulemma ytyä pakurikääpää sekaisin menee pari kuppia päivässä.

    | mustikkasmoothie.blogspot.com |

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kyllä juonut vihreää teetä ja aionkin sitä taas jossain vaiheessa hankkia. :) Pakuriteetäkin olen harkinnut, mutta en tiedä vielä uskallanko käyttää, sillä olen allerginen penisilliinille.

      Poista

Blogini on muuttanut!

Uusi osoitteeni on http://whiteandfresh.casablogit.fi

Tervetuloa seuraamaan ja kommentoimaan! <3

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...